13:46 Навіщо Ворзелю потрібна екологічна експертиза… | |
Нещодавно за ініціативи Громадської ради управління
курортно-туристичною індустрією Ворзеля та за сприяння селищної ради в
нашому селищі відбулися громадські слухання на тему «Перепрофілювання
Київської обласної психоневрологічної лікарні №2 на обласну
протитуберкульозну лікарню». Оцінюючи цей захід, можна сміливо говорити
про те, що він вдався. Як висловився під час свого виступу з трибуни
один з ініціаторів слухань – «свято демократії відбулося». То що ж насправді відбувається у Ворзелі в контексті згаданого «перепрофілювання»? Як на мою думку – абсолютно нічого надзвичайного. Хоча декому там, Нагорі, свербить начепити на ворзелян ярлик «несвідомих бунтівників». Хоча, потрібно ще розібратись, хто тут менш свідомий… У часи конкурентної влади, в які ми зараз і живемо, будь-які суспільні процеси, в т.ч й виборчі до владних структур, супроводжуються несамовитою боротьбою. Йде майже брутальна бійка за місце під Сонцем. І це суспільством сприймається як аксіома. То чому ж тоді дії ворзельської громади, що вирішила захистити своє природне середовище, своє місце під Сонцем, отримане по праву народження, а не пільг в результаті виборів в режимі «закритих списків», презентується окремими, навіть недостойними уваги владними персоналіями як щось недостойне? У будь-якій іншій країні з традиціями зрілої демократії ледь влада наступає на законні права громадян – останні не мовчать. Мітинги, пікетування, страйки. І виборюють хоча б відносну справедливість. І борони Боже владі за це народу дошкуляти А у нас? Аби не нинішня влада (це їх думка), то ми, мабуть, навіть і не народжувались… Але це не про ворзельську громаду. Саме тому ми абсолютно спокійно ставимося до того, які ярлики нам начіплюють. Ми - громада, ми - народ, ми вічні! За нами діти і онуки, і розпоряджатись їх спадщиною без їхньої і нашої на те згоди ми аж ніяк не дозволимо. І підігрувати владі лише тому, що вона влада – ми теж не станемо. Владо, хочеш щоб ми тебе поважали – навчись поважати нас. Не чує! Після громадських слухань робочою групою було розіслано офіційно затверджену резолюцію усім причетним до проекту «перепрофілювання». Прикро, але жодної відповіді так і не отримали (у них в голові зараз одне – вибори). Оце і є тим детонатором, який не просто спонукає, а вже збурює нас заявити про проведення екологічної експертизи… Пересічному громадянинові не так і просто розібратись в казуїстиці ділового мовлення. Тому кілька слів щодо термінології… «Громадські слухання», які за активної участі ворзелян відбулися нещодавно, - це публічне обговорення проблеми з метою з’ясування ставлення до неї групи людей. В нашому випадку – ворзельської громади. Визначилися (і це документально зафіксовано, є навіть відеозапис) – громада «проти» перепрофілювання. Не одна людина, не група людей, не партійний осередок «проти», не депутатський корпус – вся громада проти. І громади навколишніх міст та селищ. Тисячі підписних листів «проти» - що ще треба? Поставили вимогу скасувати рішення облради щодо перепрофілювання КОПНЛ№2. Вища влада не реагує. Більше того, ігнорує, начебто і не було акту народного волевиявлення, начебто і нас з вами не існує. Дивуюся – для кого вони працюють? З ким взагалі рахуються? Справжні персонажі для наступного шоу команди «Вечірнього кварталу» на «Інтері». Тому на черзі - «екологічна експертиза», проведення якої регламентовано Законом України «Про екологічну експертизу». Так прописано в законодавстві, такою є логіка відстоювання своїх екологічних прав в площині права. Якщо на «громадські слухання» не відреагували – оголошуйте про початок громадської екологічної експертизи. В цьому напрямку ми й рухаємось – «відступ» сценарієм не передбачено. Відповідну процедуру ми вже виконали. Заяву Громадської ради про проведення експертизи, згідно чинного законодавства, скеровано до селищної ради, яка розглянула її на черговій сесії і одностайно схвалила. Після цього заяву надруковано в ЗМІ (обов’язкова умова, передбачена законодавством) (дивіться в цьому номері газети). Підготовлено і найближчим часом буде розіслано запити до установ, в компетенції яких прийняття рішення про «перепрофілювання – не перепрофілювання» (їх перелічено в тексті Заяви). Принагідно хочу повідомити, що жодна з інстанцій не в праві відмовчатись – проігнорувати запит, адже в такому разі до порушника законодавства застосовуються відповідні санкції. А вже проти офіційних документів, як то кажуть, не попреш. Це ж не якісь там «бешкетники» із ворзельської ГРУКТІВ апелюють до «вельможної» (хоча і тимчасової – до наступних виборів) обласної ради, а фахівці, експерти, вчені. От тоді й побачимо, хто є «who». Та я й так вже знаю… Аби не бути голослівним, дозволю собі процитувати окремі статті Закону України «Про екологічну експертизу». Стаття 8. Загальні вимоги щодо проведення екологічної експертизи …Особи, які передають документацію на об'єкти екологічної експертизи…забезпечують гласність і враховують громадську думку щодо запланованої чи здійснюваної діяльності… Стаття 27. Експерт екологічної експертизи Експертом екологічної експертизи може бути спеціаліст, який має вищу освіту, відповідну спеціальність, кваліфікацію і професійні знання, володіє навичками аналізу експертної інформації і методикою еколого-експертної оцінки, а також має практичний досвід у відповідній галузі не менше трьох років. Стаття 50. Правопорушення в галузі екологічної експертизи Правопорушеннями в галузі екологічної експертизи є: 1) порушення встановленого законодавством порядку проведення екологічної експертизи; 2) надання свідомо неправдивих відомостей про екологічні наслідки діяльності об'єкта екологічної експертизи; 3) надання дозволів на спеціальне природокористування; фінансування та реалізація проектів і програм чи діяльності, які можуть негативно впливати на стан навколишнього природного середовища без позитивного висновку екологічної експертизи; 4) здійснення екологічної експертизи неправоздатними підприємствами, установами, організаціями, об'єднаннями громадян та іншими формуваннями; 5) недотримання під час реалізації об'єкта експертизи вимог щодо охорони навколишнього природного середовища, використання природних ресурсів та забезпечення екологічної безпеки відповідно до висновку державної екологічної експертизи; 6) незаконне втручання будь-кого у проведення екологічної експертизи; 7) ухилення від надання на законну вимогу державних еколого-експертних органів і формувань необхідних відомостей і матеріалів; 8) підготовка свідомо неправдивого висновку державної екологічної експертизи. Особи, винні в порушенні законодавства в галузі екологічної експертизи, притягаються відповідно до дисциплінарної, адміністративної, цивільної чи кримінальної відповідальності.
Робоча група з підготовки та проведення громадських слухань | |
|
Всього коментарів: 0 | |