Головна » 2010 Квітень 12 » А коцюбинський „віз” і нині там – у радянських 80-х
13:41 А коцюбинський „віз” і нині там – у радянських 80-х | |
"До всього хорошого швидко
звикаєш,” – так говорить народна приказка. А ми б з неї вивели ще
одну – „До всього поганого поступово, але капітально звикаєш” Як Ви
думаєте, відносно чого можна в повній мірі застосувати цей
модифікований усталений вираз? Ну звичайно ж відносно транспортного
забезпечення в нашому селищі! Протягом останніх років чисельність
мешканців Коцюбинського зросла майже в два рази, а транспортний віз і
нині там – тобто на рівні 80-х років. Нас так само возять морально та
фізично застарівші пазіки, яких на дорозі обжене будь-який
велосипедист. Ці „сільські експреси” традиційно ковзають на льоду,
часто ламаються, а інколи й взагалі згорають внаслідок закорочення
їх допотопних електросистем. Як це трапилося, наприклад, в середині
січня цього року. В ранкову годину пік
багатьом коцюбинчанам доводиться через все селище йти на кінцеву,
бо інакше в це чудо техніки не влізеш – на середині коцюбинської
ділянки маршруту вщент набиті автобуси просто не зупиняються. У
вечірню годину пік біля станції метро „Академмістечко” традиційно
збираються довжелезні черги. І добре, якщо це навесні, або влітку.
А, що якщо взвимку, та ще й температура на вулиці доходить до мінус
30 градусів за цельсієм. Люди чекають, а в цей же час нерідко
стоять метрів за сто від зупинки ще кілька пазіків та
„відпочивають”, і ніякою логікою це не пояснюється. Викликає подив також той факт, що внаслідок скорочення
маршруту зросла ціна проїзду. Окрім того, неподалік від селища
нещодавно відкрили кілька супермаркетів. Відповідно на 745 маршрут
сьогодні сідає мало не половина киян, які в кращому випадку їдуть
за різноманітними шпателями, петлями, молотками, а в гіршому – за
чимось значно габаритнішим. Де за такої ситуації залишається місце
інтересам коцюбинчан (та й самим коцюбинчанам)? Питання риторичне.
На сьогодні якість перевезень в Коцюбинському не влаштовує абсолютно
всіх, кому не пощастило свого часу придбати авто. Але далі бідкання
справа чомусь не іде. За таких обставин громадська організація
„Відкрите коло” вирішила спонукати органи влади нарешті навести лад
в транспортній сфері нашого селища. На нашу думку, незадовільне
транспортне забезпечення коцюбинчан є наслідком безвідповідального
ставлення до своєї діяльності ТОВ "Транс груп". Ситуація в нашому
селищі є приводом для незручних запитань. Коцюбинське роками підряд
„обслуговується” в ТОВ „Транс-груп”. Давно вже постало питання про
допущення на маршрути селища інших перевізників. Проте, вони на наших
дорогах не з’являються. Чому? Відповідь є очевидною: та хто ж їх туди
пустить? Проведення конкурсів серед перевізників регулюється
постановою Кабміну від 3 грудня 2008 року за №1081 „Про затвердження
порядку проведення конкурсу із перевезення пасажирів на автобусному
маршруті загального користування”. Згідно цього документу, і 393, і 745
маршрути є міжміськими в межах області. Організатором конкурсу на
такий вид маршрутів є обласна адміністрація, членами журі – органи
влади населених пунктів, поміж якими відбувається сполучення. За
вищезгаданим нормативним документом, обов'язковим є залучення до
проведення конкурсу серед перевізників на маршруті експертів та
громадських організацій. "Відкрите коло" готове долучитися до контролю
над проведенням конкурсу. Документ, до речі, наводить цілу низку
критеріїв, за якими визначається переможець конкурсу. Там і
комфортність, і безпека, і інтервали рухи – одним словом все те, по чому
ТОВ „Транс груп” ризикує вщент програти будь-якому серйозному
перевізнику. „Відкрите коло” почало боротьбу за покращення
транспортного забезпечення коцюбинчан. Ми вимагаємо у
Київоблдержадміністрації проведення нового прозорого конкурсу на
маршрути селища. Ми також просимо облдержадміністрацію та Мінтранс
забезпечити перевірку технічного стану автопарку ТОВ „Транс груп”
та його відповідність вимогам безпеки. Звертаємо також увагу на
невідповідність інтервалів руху автобусів до офіційно встановлених.
Крім того, просимо ознайомити коцюбинчан із документацією про перебіг
конкурсів, на яких традиційно роками перемагає один і той же
перевізник. Відповідні заяви та запити вже спрямовані на адресу
КОДА та Мінтрансу. Відповіді цих держустанов будуть оприлюднені, як
тільки надійдуть у розпорядження „Відкритого кола”. Селищу
потрібні безпечні та комфортні автобуси, потрібна реальна
конкуренція транспортників. Монополізм ні до чого доброго, як
відомо, не веде. Василь Проданчук,
Микола Єременко | |
|
Всього коментарів: 2 | |||
| |||